Jūsų metai su Lietuvos muitine
Dėkojame už pasidalinimą savo patirtimi ir lūkesčiais
Dėkojame skyrusiems laiko pasidalinti savo patirtimi Lietuvos muitinėje
Pasibaigus apklausos terminui, gavome 48 užpildytas anketas. Nors apklausos rezultatų negalima laikyti reprezentatyviais, džiaugiamės visomis gautomis jūsų nuomonėmis, įžvalgomis ir pasiūlymais – tiek teigiamais, tiek neigiamais (jie parodė kryptis, kur mums tobulėti toliau).
13 min. – tiek vidutiniškai užtrukote anketos pildymui. Tarp respondentų dominavo mažos įmonės, veikiančios Vilniaus teritorinės muitinės veiklos zonoje daugiau nei 10 m., iš kurių – daugiau nei 3 metus vykdančios veiklą atstovavimo muitinėje paslaugų teikimo, tarptautinės prekybos su trečiosiomis šalimis ir muitinės prižiūrimų prekių saugojimo muitinės sandėliuose, laikinojo saugojimo sandėliuose, laisvosiose teritorijose ar laisvosiose ekonominėse zonose srityse. 40 proc. atsakymų pateikė ir Lietuvos muitinės verslo naujokai (2022 m. lapkričio – 2023 m. lapkričio mėn. Muitinės prievolininkų registre registruoti Lietuvos juridiniai asmenys). Ačiū jiems!
Mus domino, kokios informacijos trūksta verslui, ir kur jis jos dažniausiai ieško. Iš atsakymų matyti, kad šiai dienai 2 iš 3 verslo atstovų vis dar labai trūksta aiškios, konkrečios, struktūrizuotos bei lengvai prieinamos informacijos. Dalis respondentų nurodė, kad trūksta praktinių gairių bei unifikuoto muitinės pareigūnų darbo, geresnės pokyčių komunikacijos.
5 balų sistemoje mūsų darbą įvairiose srityse įvertinote taip:
Muitinės informacinės sistemos susilaukė kritikos dėl didelės jų įvairovės (vieno langelio trūkumo), dėl ko sunku naviguoti, nepatogumo (palikta perteklinių žingsnių), dažnų sistemų atnaujinimo darbų ir nepakankamos pokyčių komunikacijos.
Didžiausią nepasitenkinimą muitinės postų pareigūnu darbu, sprendžiant iš atsakymų, kelia neaiškumai taikant teisės aktus (arba ir pačių teisės aktų dviprasmiškumas), susijusius su sankcijomis Rusijai ir Baltarusijai.
Vertindami pareigūnų darbą, atliekamą po muitinio įforminimo, dauguma respondentų (75 proc.) nurodė, kad jiems buvo suprantama tikrinimą po prekių išleidimo inicijuojančiame dokumente (pavedime ar kt.) nurodyta informacija, tačiau tie, kuriems dėl pažeidimų buvo pritaikyta administracinė atsakomybė, teigė, kad pagrindinės priežastys, sąlygojusios padarytus pažeidimus, yra susijusios su teisės aktų nesupratimu bei nesuprasta muitinės konsultacija.
Daugiau nei pusė dėl muitinės leidimų besikreipusių respondentų atsakė, kad leidimas jiems buvo išduotas per tinkamą laiką. Tie, kurie pažymėjo, kad sprendimo priėmimas dėl leidimo išdavimo užtruko, skundėsi dėl informacijos trūkumo arba neaiškiai pateiktos informacijos, dėl sudėtingo leidimų išdavimo proceso ir pan.
Nudžiugino tai, kad absoliuti dauguma respondentų nurodė, kad nesusidūrė su užuominomis susitarti už pinigus dėl muitinės procedūrų atlikimo palengvinimo ir (ar) dėl muitinės nustatytų pažeidimų. Dėkojame tiems 2 respondentams, pateikusiems komentarus šiuo klausimu.
Bendras verslo atstovų patirties Lietuvos muitinėje vertinimas 2023 m. (iš 10 balų):
Dėkojame už pateiktus pasiūlymus, kaip gerinti muitinės veiklą ir darbo organizavimą: stiprinti komunikavimą ir bendradarbiavimą, gerinti darbo organizavimą postuose, mažinti biurokratiją, stiprinti pareigūnų gebėjimus bei bendravimo kultūrą, tobulinti Lietuvos muitinės portalą, paprastinti procesus ir informacijos paieškos įrankius, diegiant naujas sistemas, prieš paleidžiant, pakviesti vartotojus jas ištestuoti ir kt.
Remiantis apklausos rezultatais, rengiamos verslo priežiūros gerinimo priemonės, kurias netrukus pateiksime jūsų įžvalgoms ir siūlymams.